
Silviu Ioan Soare(n. 1955) este un plastician despre activitatea căruia am mai scris, cu ocazia diverselor expozitii personale, de grup si colective, recent tot in pagina de cultură a Intell News, mai exact despre expoziția de pictură si ceramică ” Ecleraj”, pe simezele galeriei U Art din Bucuresti, 18 ianuarie 2019. link: https://intellnews.ro/intell-news-recomanda-expozitia-de-pictura-si-ceramica-ecleraj-la-galeria-u-art/
Expozitia se va desfăsura pe simezele sălii “ Atelier”, Centrul Cultural Unesco “Ionel Perlea” din Slobozia, in perioada 24 februarie-15 martie 2019, iar vernisajul va avea loc duminică, 24 februarie 2019, ora 11,30. Curator: Ana Amelia Dincă, critic de artă.

CV pe scurt al artistului Silviu Ioan Soare:
Născut la 30 martie 1955 în Baia Mare;
1979- absolvent al Institutului Politehnic din Bucureşti;
1983- absolvent al Şcolii Populare de Arte din Bucureşti;
2012- licenţiat al Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti(UNARTE), Facultatea de Arte Plastice şi Decorative, Secţia Ceramică- Sticlă-Metal, Specializarea Ceramică;
2014- masterat Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, Facultatea de Sculptură;
2012/2017, profesor de educatie plastică.
Puteti citi dealtfel cronica plastică a expozitiei realizată de Ana Amelia Dincă, critic de artă:
În ceea ce privește plastica mică, unele lucrări sunt incizate, altele sunt polisate, iar o parte au suprafața vibrată cu ajutorul efectelor modelajului, lăsând la vedere și anumite geometrii, determinate de principiile compoziționale. Curbe ușoare, volume masive și goluri, lăsând lumina să alterneze cu densitatea materialului, dau tonul unei plasticități cu accente de modernitate, prin alăturarea figurativului de stilizai personale. Multe dintre compoziții sunt interpretări ale nudului feminin, modul în care descriptivismul anatomic spiritualizeză ceramica sculpturală a artistului, este ivit din abordările formale, dar și din conținutul ideatic al mesajului. Volumul compact al materialului în contrapondere cu vidul, creează o tentă lirică, permițând un control asupra subiectului, care sugerează, semnifică, fiind și explicit, în același timp. Analiza formelor anatomice în contururile lor generale, care să specifice biologicul, insistând și asupra frumuseții lutului, este susținută de valorarea luminii asupra materialului, obținută din șlefuire și modelare, din concordanța concavităților și convexităților, armonizate în volum. Energia internă a formei este dublată de notele cromatice ale argilelor și de diversitatea tehnicilor specifice ceramicii, traduse în tridimensional. Lucrările în tempera sunt expresia emoțiilor directe ale artistului în fața naturii, echilibrul compozițional și liniștea, dominând discursul său plastic. Imprevizibilul și libertatea gestului pictural, apar în lucrările în care fragmentarea tușei de culoare creează un dinamism, ce acoperă suprafața hârtiei, trăsăturile scurte de pensulă, concentrând ritmuri concretizate într-o abordare condusă spre abstract. Tratarea figurativă a subiectelor este mult mai prezentă decât derapajele spre jocurile cromatice de factură ludică. Privirea perspectivală asupra Balcicului îi dă posibilitatea artistului să cuprindă ambianța unuia dintre cele mai pictogene spații, nu numai prin etalarea tonală a geografiei țărmului, dar și prin evidențierea zonei aerate a Mării Negre, lăsând ochiul să se relaxeze dincolo de acoperișurile caselor, analizate în tonalități de roșu intens și laviuri. Veneția apare și aceasta ca o preocupare aparte în creația artistului.
Ana Amelia Dincă,critic de artă
A consemnat pentru Intell News: Claudiu Victor Gheorghiu, 21 februarie 2019